Co warto wiedzieć o nasionach chia?

Warto wiedzieć, że nasiona chia znane są przede wszystkim z niezwykłych właściwości zdrowotnych i wartości odżywczych (https://www.bee.pl/9253-nasiona-chia). Koniecznie należy również zaznaczyć, że wspomniany produkt zawiera w swoim składzie zdecydowanie więcej kwasów omega-3 w porównaniu do łososia atlantyckiego. Ponadto nasiona chia są znacznie bardziej bogate niż mleko. Nie wszyscy mają świadomość, że nasiona zdadzą doskonale egzamin także w kuchni.

Nasiona chia na lepszą pamięć i depresję

Jak zostało już wspomniane wcześniej nasiona chia mają w swoim składzie bardzo duże ilości kwasów omega-3, które znane są z tego, że wspierają pracę mózgu. Nie tylko ułatwiają tym samym uczenie się, ale również oddziałują na poprawę pamięci i koncentracji. Omawiany produkt rekomendowany jest przede wszystkim studentom, uczniom, a także innym osobom, które na co dzień wykonują pracę umysłową. Dodatkowo wspierają układ nerwowy. Nasiona chia mogą również pomóc w złagodzeniu objawów depresji. W przypadku osób starszych mogą nawet zapobiec rozwojowi Alzheimera czy demencji. Trzeba również zdawać sobie sprawę, że kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się w nasionach chia wspierają funkcjonowanie wzroku.

Nasiona chia mogą zapobiec chorobom serca i nadciśnieniu

Nie wszyscy również wiedzą, że znajdujące się w omawianych nasionach kwasy omega-3 oddziałują bardzo korzystnie na układ sercowo-naczyniowy. Ponadto razem z błonnikiem wpływają na obniżenie się poziomu złego cholesterolu. Sprawia to, że produkt może zapobiec zarówno tworzeniu się miażdżycy, jak i ograniczyć ryzyko wystąpienia chorób serca. Należy do nich zaliczyć chorobę wieńcową.

Koniecznie trzeba także podkreślić, że nasiona chia są bardzo bogatym źródłem potasu, który jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia tętniczego krwi. W składzie produktu znajdują się także magnez, sód i wapń. Nasiona mogą również bardzo pomóc osobom zmagającym się z cukrzycom w kontrolowaniu poziomu ciśnienia tętniczego.

Nasiona chia na problemy trawienne

Liczne badania dowiodły, że błonnik zarówno zapobiega chorobom serca, jak i usprawnia całą pracę układu pokarmowego. Warto dodać, że znacznie usprawnia pracę układu pokarmowego. Wspiera także proces trawienia oraz pobudza perystaltykę jelit. Nie wszyscy mają świadomość, że Światowa Organizacja Zdrowia rekomenduje, by w codziennej diecie znajdowało się przynajmniej 35 g błonnika. Warto wiedzieć, że w 100 gramach omawianych nasion chia znajduje się aż 34,4 g włókna pokarmowego. Oznacza to tym samym, że pokrywają praktycznie 100% dziennego zapotrzebowania na wspomniany błonnik.

Food obraz autorstwa timolina - www.freepik.com